Dzień dobry!

Z dzisiejszego filmu dowiesz się jakie kroki wykonać, aby stworzyć uproszczoną strategię swoich działań marketingowych.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś przed obejrzeniem tego filmu zapoznaj się z pierwszym nagraniem na temat wyznaczania celów. bit.ly/wyznaczaniecelow 🎯 🎯 🎯

Strategia to temat o którym można by opowiadać godzinami ( doświadczyłem tego wielokrotnie na studiach… 😉 Z posiadanej wiedzy wybrałem jednak  to co najważniejsze i stworzyłem wprowadzenie do tematu w 2 minutowym materiale. Jeśli ktoś nie ma możliwości zobaczyć nagrania poniżej przedstawiam wersję do przeczytania.

Etapy ustalania strategii (gdy mamy już wizję i cele) wyglądają następująco:

  1. Wykonanie analizy SWOT ( analiza mocnych, słabych stron, szans i zagrożeń). Warto wykonać taką analizę odnoszącą się do całego przedsiębiorstwa. Dodatkowo można rozszerzyć ją o poszczególne obszary działalności. Np. do marketing, produkty, usługi.
  2. Analiza konkurencji. Przyjrzenie się działaniom konkurencji jest niezmiernie istotne. Najprościej można zbadać działania marketingowe konkurencyjnych firm, które są prowadzone w internecie. ( Pozycja strony www w wyszukiwarce, cennik, zakres usług, widoczność firmy w internecie, działania reklamowe w social media itp.). Polecam również przyjrzeć się działaniom konkurencji dotyczące marketingu tradycyjnego (reklama w gazetach, ulotki, plakaty, bilbordy…).

Po poznaniu swoich zasobów, słabych, mocnych stron. Zestawieniu ich z zasobami/ działaniami konkurencji. Jesteśmy w stanie wybrać jedną ze strategii konkurowania.
konkurowanie jakością

konkurowanie ceną

strategia niszy rynkowej

no i dla bardziej twórczych strategia błękitnego oceanu… 😉

  1. Wybór grupy docelowej.

W dużym skrócie, kto będzie naszym idealnym klientem. Pomocne jest przy tym utworzenie „persony”. Jeśli zechcesz mogę omówić ten w kolejnych nagraniach.

  1. Wybór narzędzi marketingowych

Gdy wiemy do jakiej grupy docelowej będziemy kierować nasze produkty i usługi należy wybrać odpowiednie narzędzia marketingowe:

Strona internetowa, BLOG, Facebook, YouTube, Twitter, Pinterest, instagram, pozycjonowanie strony www, google adwords itd.

  1. Ostatni krok to stworzenie szczegółowego planu działania. Na temat działania dowiecie się nieco więcej już w niedzielę….

 

Macie jakieś pytania, piszcie w komentarzach, chętnie na nie odpowiem.